onsdag 26 september 2012

VATTENHÄSTEN

VATTENHÄSTEN av Dick King-Smith


Boktips 3


Hej! Nu kommer det en bok som jag också tycker att ni ska läsa! :)
VATTENHÄSTEN är en bok med 127 sidor.  Den är spännande och lite rolig. Det ligger mycket fantasi bakom den här boken.  Det finns12 kapitel och det finns 13 sidor i varje. Denna boken är både rolig och spännande. Det enda som var dåligt med denna boken var att på utsidan var det en jätte fin fotad bild men på insidan hade man gjort fula överdrivna konstiga bilder och det gjorde mig besviken.
Annars har den ju bra fantasi.

Denna boken handlar om en tjej som en gång går ner till stranden. Det hade precis stormat så det hade flutit iland en massa saker. Då såg hon plötsligt en konstig sak som såg ut som en jungfrubörs.
Dom väntade på att den skulle kläckas. Så en dag simmade det om kring en konstig liten krabat i badkaret....
Denna boken finns även som film.

   Vi ses sedan igen på min blogg.
            /Iris!

3 kommentarer:

  1. Bra beskrivning som lockar mig latt läsa och även sebilderna!

    SvaraRadera
  2. Jag har rekommenderat dig för mina vänner på FB!
    Bra Iris!

    SvaraRadera