söndag 23 september 2012

KONSTIGA DJUR

KONSTIGA DJUR 

Lotta Olsson & Maria Nilsson Thore

Boktips 2


Hej igen! Nu har jag ett nytt boktips!  Denna boken heter KONSTIGA DJUR.
Jag läste ut den för några dagar sedan. Den har 106 sidor och det finns bilder på var enda en!
Det är ungefär 6 sidor i varje kapitel och det är ca 14 stycken kapitel.
Det som var bra med den här boken är att dom som har skrivit den var påhittiga och så tror jag att budskapet i denna boken var att alla är lika mycket värda.
Det jag blev lite besviken på var att det händer inte så mycket.
Nu vet jag ju inte vad du tycker men jag vill gärna att det händer mycket i böckernas värld annars slutar jag lätt att läsa.

Denna boken handlar om en myrslok som startar en konstiga djur tävling. Hanns kompis hasselmusen fick vara domare och så gjorde myrsloken ett plakat. Han satte upp det på ett träd och sedan gick han hem och fixade resten.  Men en dag när myrsloken gick förbi plakatet så var det borta.....

      Hälsningar Iris! :)

2 kommentarer:

  1. Roligt att bli uppmärksammad på denna boken!
    På Bokmässan hittade jag del 2 av samma författare!

    SvaraRadera
  2. Vad kul! den vill jag läsa!
    /Mig

    SvaraRadera