lördag 22 september 2012

Fågeltjuvarna

Fågeltjuvarna av Kerstin Lundberg Hahn

Boktips 1.

Hej igen!

Här kommer mitt första boktips. Fågeltjuvarna är en av mina favoritböcker.  Inledningen är bra och man kommer genast  in i den, den är också väldigt spännande så man fastnar lätt!   Hi hi!
Det enda dåliga med denna boken är att den tar slut snabbt, men det är ju för att den är bra.

Huvudpersonen i denna boken är en tjej som heter Kajsa och är också kring 10 år.
I denna boken så åker Kajsa till sin farmor tillsammans med sin pappa. När dom kommit fram så säger farmor att dom ska åka ut med båten. I båten så får Kajsa ett paket. I paketet ligger det en kikare. Kajsa provar den genast men märker snart att det gamla obebodda örn-huset inte är obebott! Det är en unge med sin mamma och pappa där! Kajsa vill skydda dom, men vad är det för någon konstig motor båt som cirklar omkring?

Boken har 118 sidor och i varje kapitel så är det runt 10 sidor. Det finns bilder i boken men bara några i varje kapitel. Det som jag också tycker är bra med böcker är att man kan läsa dom igen när man glömt hur dom var!

Bye!
                     /Iris

3 kommentarer:

  1. Hej Iris!
    Fast jag inte är i din ålder blev jag lockad av din fina recension! En väl vald vecka att starta en bokblogg! Veckan som gått var internationella bokveckan. <3
    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Väldigt välskriven och intressant recension av en bra bok! Den här bloggen tänker jag följa och använda!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag läst flera böcker av Kerstin Lunberg Hahn. Hon skriver verkligen spännande. Det finns flera serier: Fågeltjuvarnas huvudpersoner är med i många böcker och denna är den första.

    SvaraRadera